Skidlärare/Servitris

Måste faktiskt dela med mig av en
ganska underlig grej som hände idag.
Jag har fått jobb på en liten restaurang
mitt i Helsingborg som heter K-gränd.
Där står jag i kassan och serverar.
Så idag kom det in en familj,
med två döttrar som var dundersöta båda två.
Jag tyckte att jag kände igen den ena av döttrarna
och efter en stund så tyckte jag att även pappan såg
jävligt bekant ut.. så jag började fundera
varifrån jag kände igen dem.
Ganska snabbt dök Branäs upp i huvudet på mig.
Så jag gick fram till familjen och frågade om de hade
varit i branäs i vintras och mycket riktigt.
Följdfrågan blev givetvis om Emma hade gått i skidskola
och om de isf kunde komma ihåg vad skidläraren hette.
De kunde inte komma ihåg skidläraren men när jag sa
att det nog var jag som hade haft Emma i skidskola
kände pappan igen mig.
Sen frågade jag om familjen var från helsingborg men
det var de inte, de var från göteborgstrakterna..
alltså var de bara på lite semester i helsingborg.
Å vad är oddsen på att de ska komma in där jag jobbar
och äta mat där på deras skånesemester?

När de gick avslutade vi med att säga
"då ses vi kanske i vinter"

Tänk vad världen är liten!

/s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0