Firenze 6/5

Var ute och gick en promenad förut. tänkte gå förbi palazzo pitti och kolla på lite förvirrade turister. gick en liten omväg för att det skulle bli lite motion av det. Omvägen visade sig bli ungefär en timme lång och tog mig nästan ut ur Florens. Men tur var väl det för fick se otroligt fina vyer över det toscanska landskapen. Det är helt sjukt vackert här och jag skulle inte vilja vara någon annanstans överhuvudtaget. Börjar lära mig un po' italiano också. typ sådär så man ser vad som står på skyltar i affären och så vidare. Känns bra.

Ikväll ska jag på gratis lektion någonstans utanför centrum. Man måste åka buss 15 minuter. Det är Colin Bailey (Ja, han är på något vis släkt med baileysuppfinnaren och ja jag tycker det verkar vara en bra kontakt att ha) 17 år som bor där och hittar och så vidare. Colin och jag är de enda i vår klass som är under 40 år. Det är förvisso två japaner också, men den ena är knappt där och den andra kan inte prata engelska så henne räknar jag inte med heller.

Har ett par vänner till här som är helt okej att umgås med. Det är Audi från norge som jag delar rum med men som aldrig är hemma för hon jobbar på en restaurang hela tiden. Emma från Katrineholm som är väldigt trevlig och gillar att hitta på saker. Vi vartill exempel på bio igårkväll. Matrimoni e altri dissastri. Ja, den var på italienska. Ja, jag fattade ingenting. Men den utspelade sig här i Florens så det var kul att bara titta. Sist men inte minst har vi Nadia. Kedjerökaren från Schweiz. urgullig tjej faktiskt. Ska göra stan osäker med henne imorgon kväll.

Btw så är drinkarna typ billiga här. 4-7 euro. Heeeeeelt okej. Och man kan köpa bacardi breezer i små "korvkioskar" lite överallt. Sjukt najs! 

Ha det gott! 
Arrividerci :) <3

Anna


Kommentarer
Postat av: Malin

Kedjerökande Schweizare!!! :D:D:D Sounds like nice people :D

2010-05-09 @ 22:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0