Firenze 8/5

Solen har äntligen kommit till florens. Yäy! Trodde lixom att jag skulle åka till sol och värme. Värme, ja. Regn var tionde minut, ja. Sol, först nu. Litar dock inte på det än. kommer säkert börja regna i samma ögonblick som jag kliver utanför dörren och inte har tagit l'umbrello med mig.

Det var faktiskt precis vad som hände idag. Jag tänkte ta en tur till san Lorenzo marknaden för att kanske köpa en eller två sjalar. Såg innan jag gick ner för den långa trappan att det började dugga lite, men så fort jag kom utanför dörren började det ösa ner. Jag gick en bit, för jag är ju ändå en härdad svenk, men ändrade mig efter ca 200 meter. Jag är ju ändå här i 2 månader, varför tvinga sig till detta idag?! Så jag gick hem. Efter att ha varit hemma 20 minuter kom solen. Då blev jag lite grinig på väderguden och protesterade genom att kolla på ett avsnitt av Big Bang Theory. HA! Där fick du väderguden!

Fick iaf en underbar eftermiddag tillsammans med Nadia. Har ätit supergod sushi till rabatterat pris, trängts inne på hm för att Nadia promt skulle ha vita sneakers just idag, druckit cappuccino på en terass med jättefin utsikt och köpt biljetter och suppertertröja till morgondagns match mellan Fiorentina och Siena. Typ derby, blir fräckt.

Bouena Serata amici! <3

Annabanana



Jag kan tydligen inte ladda upp bilder längre. Tänkte att jossas bränna får symbolisera detta inlägg. Skrattar alltid lika mycket när jag ser den här bilden. Hur fan kan man bli så bränd när man står med ryggen mot solen?!?! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0