Laboration 1

Hur öppnar man och steker blodpudding?

Teori:
Blodpuddingen är halvcirkelformad. Ser ut som en bro. Eller en romersk båge. Blodpuddingen ligger i en plstförpackning som är figursydd. Blodpudding ska inte stekas särskilt länge och inte i för mycket fett.

Utförande:
Vänder och vrider lite på förpackningen för att se om den enkla vägen "öppnas här" finns. Svar nej. Tar då fram den stora kökskniven. Inser att det inte finns något direkt sätt att göra detta utan att skära i puddingen. Använder istället min förmåga att vara finkänlig och börjar skära i kanten. Skitbra. 10 min senare har jag fått ut blodpuddingen och vill skära den i finfina skivor. Den stora kökskniven visar sig vara värdelös för detta ändamål och jag verkar få äta blodpudding i småbitar. Byter kniv för att få några fina skivor till morgondagens lunchlåda. Vid stekning använder jag stekpannan som jag redan stekt bacon i. Blir finfina skivor då tänker jag. Smakar lite bacon. Visar sig vara alldeles för mycket fett att steka i. Blodpuddingen fastnar grovt i stekpannan. Vad som kan ha bidragit till detta var att jag under tiden blodpuddingen låg i stekpannan passade på att diska. Alltså var inte 100% fokus på blodpuddingen.

Slutsats:
Det går inte steka blodpudding. Det går att äta den. Och bli mätt.


Buon appetit!
annabanana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0