Första gången...

När vet man det er dags? Hur gör man? Hur och vort kommer man in? Är det den rätte? Är det ret stelle? Är det bra det jag gör? Skal det vara långt, skal det vara kort? Är det bara jag som inte har prövet det för? Är det bara jag, som får något ut av det?

Dette var alle dom tankerne som, jag gik rundt med. Jag vågarde inte pråta med mine kompisar om det. Jag tyckte det var pinsamt, at jag inte hade gjort det för. Om dom frågade sade jag ´säklart jag har gjort det´. Jag ville ochså vara kul och en del af gruppen.

Jag pråta säklart om at blogga. Nu er jag börjat, och "Gud va´ gött"* det kännes! Nu behöver jag inte ljuga, få solkige kommentare, och jag får vara en del av gänget.

Jag är i live, faktiskt!
Anna har i for sig berättet vad jag gör, och ja har inte mycket at lägga till. Jag har nys fået lite vikarjob, på det fritids jag arbetade i for 3 år sedan. Det er fint! Ellers har jag inte mycket mer at berätta...

Puhaa...! Nu er min första gången över. Jag vet jag var inne och det var den rätt blogg. Kanske det inte var så långt, men jag fik något ut av det. Jag tycker det var bra, fast jag sitta kvar med nya frågar. Var det bara jag der tyckde det var bra? Vill andre göre det igen? Var det virkligen dags? 

Puss på snuss
\Lasse

*Tack til Anna:s mamma for at lån av citat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0